top of page

Leisure Management for meg

Et kort innlegg om hva jeg tenker om å gå på Leisure Management etter å ha gjennomført første semester.



Første semester på Leisure Management er nok som første semester på alle andre studier; masse informasjon, helt nye fag, undervisere, campus og ikke minst klassekamerater. Alt er nytt, og hvis man som meg ikke har studert på et par år, og som ikke har studert siden den norske videregående skole, dansk gymnasie, er dette noe helt annet.



Bachelor


"En professionsbacheloruddannelse er et godt springbræt til job og videreuddannelse, da den er meget praksisorienteret."

På første semester er det mye teori. For noen kan det være at man begynner helt på scratch og må ha på plass den grunnleggende teori før man kan begynne å bruke den i praksis. Jeg har tidligere gått medier og kommunikasjon på videregående skole nivå hjemme i Norge, og spesielt markedsføring var noe jeg godt kunne kjenne igjen fra tidligere. Ellers var de andre fagene relativt ukjente.



Yrkesmessig


"Du uddanner dig til at kunne planlægge, koordinere, markedsføre og økonomistyre projekter i forskellige brancher inden for leisureområdet fx. turisme, event, sport, kunst- og kultur, hotel og restauration."

Leisure Management utdannelsen er veldig bred og kan derfor brukes innenfor mange forskjellige områder når man senere skal ut i arbeidslivet. Leisure Management tar utgangspunkt i leisureområdet, men på studiet får man også kunnskaper som kan komme til nytte i andre bransjer. Dette var noe av grunnen til at jeg ble nysgjerrig på studiet, nettopp fordi jeg ikke er helt sikker på hva jeg vil etter endt studie, og jeg føler at utdannelsen kan brukes til så mangt.


So far so good

Forrige uke ble jeg ferdig med første semester og har nå litt fri før andre semester går i gang. Første semester har vært både tungt og spennende med masse nye inntrykk og utprøvelser, men jeg føler at jeg allerede nå har fått et lite grunnlag å bygge videre på.


- Synne

Synne Thorsbakken

bottom of page